19.04.2012 г.

Алиса и нейната графомания. И косата ѝ. На Алиса, не на графоманията.

През всички почивни дни Алиса се буди най-късно в 6:00. Уви, в работните дни това никога не се случва. По никому неясни причини. Тази сутрин, например, Алиса се събуди в 8:00, погледна се в огледалото и съвсем не остана изненадана от това, което видя там. А то беше коса. Нда. Алиса има коса. И други хора имат коси. И повечето от представителките на по-красивия пол знаят какво е тази коса да има собствено мнение по въпроса за реда и дисциплината и да отстоява въпросното мнение с цената на всичко. Само че косата на Алиса е особено свободолюбива, особено след като Алиса е заспала предната вечер с хавлия на главата и е оставила тая ми ти коса да съхне както намери за добре... И тя, разбира се, е намерила за добре да изсъхне в най-причудливи форми и заврънкулки. Алиса пробва да вкара ред по мирния начин - с четка и малко вода. Неуспешно, разбира се. След това Алиса вади тежката артилерия от разни спрейове, кристали за коса (в които няма нищо кристално, само мазно) и балсами, но въпросната коса не подлежи на усмиряване. Ама хич! Всеки косъм от нея крещи "Свободааааааааааааа!" и въстава срещу хегемонията на спрея. При това държи да въстане по възможност перпендикулярно на черепа на Алиса, като задължително строго съблюдава дали е направил нужните чупки, лупинги и прочее щръкнали неща около алисината глава. Повечето косми вярват, че съединението прави силата и се обединяват във възторжени кичури, като, естествено тези кичури се навинтват в странни подобия на къдрици, но разбира се всяка къдрица се самообявява за отделна нация и търси правото си да стърчи над другите. Но има и косми-индивидуалисти, които твърдо отказват да се причислят към някоя от сформиралите се нации, партии и прочее организации и щръкват гордо самотни, образувайки нещо като нежен ореол около алисиното лице. Алиса заплашва Нещото, окупирало главата ѝ, че ще бъде елиминирано с ножици, а в краен случай и с бръснач, но Нещото знае, че Алиса лъже и продължава да ѝ скача по нервите с всичките си стотици хиляди крачета. Накрая Алиса осъзнава, че часът е вече десет и зарязва безуспешните опити да покаже на косата си кой командва тук...и без това е станало ясно, че косата командва. И заедно двете тръгват на работа. По пътя на Алиса и е някак безкрайно хубаво. Мисли си, че живее в най-хубавия квартал на света - тих, зелен и пълен с гугутки. Гугутките, разсъждава Алиса, обичат да гукат най-много когато е леко мрачно и преддъждовно. Това тя го е забелязала още откакто беше малка. И сега върви по тихата улица, под зеления коридор на дърветата и слуша как гугутките гукат в захлас. Точно когато Алиса излиза от зеления коридор, за да се влее в шумотевицата на центъра на града, завалява дъжд. Ха! Нека ти! Злорадства Алиса, имайки предвид косата си. Ако има нещо, дето да те усмири, това е дъждът! Не, че Алиса няма чадър в чантата... Има, при това го носи всеки ден, ако ще да е настанала вселенска суша. Не за друго, ми за да запълва огромните ѝ чанти. Настроението на косата на Алиса видимо спихва заради дъжда и сега къдриците лежат покорно, като истински добре възпитани къдрици на млада дама, всичките им революционни намерения са удавени и Алиса доволно се оглежда във витрините, с които се разминава. Е, дъждът спира бързо, но поне е свършил едно добро дело. Нищо, че косата на Алиса е като гъба след него. Само десетина минути в офиса са ѝ нужни, за да избуи пак, още по-свободолюбива и още по-готова да отстоява правата си. Но на Алиса вече толкова много не ѝ пука, още повече че е открила две фиби, с които арестува най-бунтовническите настроените групировки, че въобще не се поддава на провокациите на Нещото, живеещо върху главата ѝ.
Вечерта Алиса сяда и пише този безсмислен текст.  Пише усърдно и доволно разказва целия си ден, не само епизода с косата. Накрая решава, че няма да го публикува. Защото е убедена, че интернет и без това прелива от глупости, кому е нужна още една? Задоволила е графоманския сърбеж на пръстите си, какво повече?
Но днес на Алиса и е скучно... Не че няма какво да прави, напротив, има, ама хич не и се прави и... така...
п.п. - Едва когато разпечаташ един чертеж, откриваш грешките по него, ако ще преди това да си го проверявал хиляда пъти, едва когато публикуваш един текст откриваш грешките в него, ако ще да си го проверявал хиляда пъти... хм... тези правила би трябвало да ме наведат на някаква грандиозна сентенция относно живота и грешките, но нещо не ми се получава... Защото не ми пука :D
Вчера открих, че  Sultans of swing ме прави щастлива, непукистка и абсолютна безхаберница. Много е хубаво :))
 alice

52 коментара:

  1. Разсмя ме, нищо че не е смешно, понеже ми се случва и на мен така да се погледна в огледалото и чак да ми доплаче като видя накъде е щръкнало всичко. Тогава вадя пресата и въдворявам ред. После излизам, завалява, аз нямам чадър и Нещото злорадства и пак става къдраво. Един безкраен кръговрат :D

    ОтговорИзтриване
  2. знаех си аз, че ще срещна разбиране :D
    То моето принципно е къдраво и аз не държа изобщо да го изправям, просто искам къдриците някак си да постигнат хармония, със себе си, една с друга и по възможност - с мен. Но те категорично отказват. Твърде войнствени са, изглежда :(

    ОтговорИзтриване
  3. Аз съм къдрава, в добрите ми дни, чуплива (понася се), но в един момент косата ми е все едно... смачкана. И тук там се подава нещо къдраво/щръкнало и тогава идва на помощ пресата, когато не е крайно зле, може и маша, но поне да съм или права или къдрава, средното положение е страшно. И тогава дори и косата ми да е в хармония със себе си, аз изобщо не съм с нея. И аз не знам как така се случи накрая тя да командва, а не аз :?

    ОтговорИзтриване
  4. Ох, какво се оплаквате? Аз като си нямам къдрици, какво да кажа? И не само, че си нямам, но и косата ми успешно устоява на всички мои опити да я накъдря! А през по-голямата част от времето съвсем наникъде не стои...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. хаха, ндаа, няма идеална коса, изглежда :)
      За това предлагам да ги оставим да правят каквото си искат.
      Аз на моменти успявам и съвсем не ми пука. Щото през по-голяма част от времето не се виждам. Е, като се погледна в някое огледало или витрина изпадам в лек шок, но после забравям и си ходя рошава. Единственото ми успокоение е, че ми отива. (Не знам дали е вярно, повтарям си го като мантра, за да не живея в излишен стрес :D)

      Изтриване
  5. Ами ето, значи не случайно косата стои най-отгоре в човешкото тяло, над всичко. Щото тя командва :D
    Моята е просто неблагодарница - не я изтезавам никак, ни сешоари и прилагам, ни преси и маши, нито някога е боядисвана, нищо бе, нищо, редовно я глезя с маски, и тя явно съвсем си е повярвала... Но днес е културна. Само в ляво има няколко недоволни кичура, но като цяло стои мирно и кротко, навинтила се е на едни очарователни спиралки и мълчи.
    Сигурно е гузна. Хулиганка!

    ОтговорИзтриване
  6. мхм,за 2 косъма написала толкова нещо
    пък и сезона на градушките е
    знае ли се
    и тоя вятър в косите ви
    с него по чаровни сте
    :)

    ОтговорИзтриване
  7. Хич не ми беше работата да се набърквам с вашите прически ама лапето ме заяде с тоя неговия мотор и вече един месец нещо не се получава и днес след обяд беше ясно ,че няма къде да се бяга след като ,какво ли не втора употреба и нови части накупи съединители ,ролки ,ремъци и само сменяме и все не се получава и се ядосвам с тоя италиянец дето е измислил толкова сложно тоя скутер за предаване на едно движение а преди си беше проста работа с един чук секач и малко тел все ставаше и като ми заври мозъка от мислене ,къде е повредата и блокираш нацяло ,поглеждам тук малко да се разведря и да ми се избистри мисълта и затова пак може да съм подразнил Алиса с някои мои думи ,но все пак и благодаря
    мотора вече заработи, даже перфектно и лапето е доволно
    май този път ми помогнахте с вашите къдрици, преси и какви там още инструменти имахте
    "сърбеш на пръстите и непукизъм "
    това е

    ОтговорИзтриване
  8. да видиш ти! Графоманията и рошавостта се оказаха полезни :)
    Wal, вземи ни препоръчай в някой автосервиз, да вдъхновяваме работещите там :D

    ОтговорИзтриване
  9. А ти сигурна ли си, че си готова да предоставяш вдъхновението, което автомонтьорите ще поискат от теб? :P
    ПП: Това го приеми като връщане на жеста към Лиглата от страна на Лигльото.

    ОтговорИзтриване
  10. Еее, виж сега wal как е оправил мотора само четейки тук, пък аз там на глас ще им чета! Други вдъхновения - тц! Те са за специални хора, които са заслужили. В момента, в който преценя, че заслугите им куцат, секвам вдъхновенията и там :D

    ОтговорИзтриване
  11. Ве, дори четенето може да е опасно, ако те избират четивото. :P

    ОтговорИзтриване
  12. Така като се замисля, е добре, че не си автомонтьор :D
    Четивото аз ще го избирам. Това ще е написано с онзи така прекрасен ситен шрифт най-долу на страницата с договора :Р

    ОтговорИзтриване
  13. Точно тая част от договора може да се окаже случайно залята с машинно масло... :Р

    ОтговорИзтриване
  14. ндаааа...колко хубаво, че не си автомонтьор...
    Ама нали не мислиш, че въпросният договор ще бъде само в един екземпляр? Моят, лично, ще стои в сейф, охраняван от зло куче, луда крава, грипозно прасе и щастлива кокошка!

    ОтговорИзтриване
  15. Ще стана и автомонтьор, ако толкова настояваш. :Р
    А охраната на договора, така както я описваш, ми звучи като че кучето ще изяде кокошката, докато кравата стъпква омаломощентото прасе, а накрая кучето и кравата се впиват в смъртоносна битка, докато афтомонтьорите отнасят сейфа за скрап.

    ОтговорИзтриване
  16. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  17. Гост, заслужи си го! Това го приеми като наказание, все едно владея силата на чука, стрелата, шиша за лед и щипките за пране вкупом.
    Мисля, че ще ти донесе същата болка, душевна драма и купища сълзи. А също и разкаяние...надявам се.
    Изслушай си наказанието без да шикалкавиш :D
    http://www.youtube.com/watch?v=riTo7xjUPos

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Азис :D :D :D Не, не, не мога, кравата верно е била заразна...

      Изтриване
    2. Азис ми! Какво по-величествено наказание от това :D
      Надявам се ушите на гост да изтръпнат и нежната му, романтична душа да плаче от потрес :D
      задето е такъв устатник!

      Изтриване
    3. Ще, ще, аз съм дълбоко възмУтена и огОрчена :D И душата ми страда.

      Изтриване
    4. а представяш ли си, да вземе да му хареса :(
      на тогаз аз ще съм възмУтена и огОрчена и ще плача три дни без почивка...само с кратки прекъсвания за сън, храна, баня и ако ми стане смешно от нещо.

      Изтриване
    5. Петя, ти си съкровище, слънчице. Ако не беше ти, щях да си пусна песента от линка, но благодарение на твоята жертва избягнах опасността от тежка травма на крехката си, нежна, изтънчена и деликатна душевност. гуш:***

      Иби, :P

      Изтриване
    6. Гост, (емотиконка, състояща се от две човечета, едното от които се плези, а другото ловко защипва езика му с щипка за пране)

      Изтриване
    7. Хахахаха, ами моля. Въпреки че май не трябваше да ти развалям наказанието :( Сега ще наказват мен :D

      Изтриване
    8. Виж ти как бързо се намери приложение на щипките! А се била чудела, видите ли... :P
      Някой ден, ако минавам през Бургас, може би ще ти дам шанс, ама трябва да си го заслужиш с поне килограм сладкиши. :Р

      Изтриване
    9. А такаааа... Сега да се чудя как да накажа Петя ли? :D
      Айде, няма, тя снощи се наказа сама с предвиденото за гост наказание :D
      Гост, аз само исках да зная ортодоксалните начини за ползване на щипките като оръжие, тва, че сама ще измисля още няколко е отделен въпрос :D
      За останалото съм съгласна, ще те обезвредя чрез преяждане със сладкиши и после ще те увеся на простора за езика.

      Изтриване
    10. Не наказвайте Петя, тя прави невероятни сладкиши (и даже обещание да почерпи е дала).
      След като го увесиш, може ли снимки? От съвсем невинно любопитство искам :D

      Изтриване
    11. Частта със сладкишите ми хареса. "След тях и потоп!" ;)

      Изтриване
    12. Може, Петя, сичко може :D Ти верно направи доволно количество сладкишчета, да се почувства гост като Вълка, току-що погълнал Червената шапка, бабата, ловеца, седем невинни заека и трима заблудени туристи, пък аз ще намеря асансьорно въже, на което да го закача за езика. И ще снимам.
      Гост, чу за потопа, нали :)

      Изтриване
    13. Аааа, къв асансьор, кви пет лева. Искам на простора на терасата, че да мога да постоя 10 минутки на пръсти и да ви правя густото, а после да продължа със сладките. :Д

      Изтриване
    14. е на терасата, де, ама тва със стоенето на пръсти го забрави, ще се висиш на езика като стой та гледай! А въжето само ще е асансьорно, не обикновено за простиране. За да има нужната устойчивост за дълго и безметежно висене, без опасност от скъсване и проваляне на гледката :D

      Изтриване
    15. Така бива. Аз рекох, че ше вися в асансьорната шахта, а там работа нямам. Само ше ми е любопитно как ще ме издигнеш на въжето, след като няма да докосвам земята, но що пък да те предупреждавам от рано? :Д

      Изтриване
  18. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. аз не се, тука гост заплашва с омазване на ситния шрифт, ма няма да му се получи

      Изтриване
  19. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  20. Да ти кажа, Анечка и на мен ми липсва :(
    покрай гост пък кой ти липсва? Чак се учудих.
    И се чудя и какво не схващаш като четеш, де. Водим диалог относно начините за вдъхновяване на автомонтьори, ситните букви на договорите и... май това :)

    ОтговорИзтриване
  21. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  22. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  23. хахахах! А ти разсмя мен - гост ти напомня на Данка? Никогаш! Данка проповядва морал, а гост - съвсем-съвсем напротив :D

    ОтговорИзтриване
  24. не познавам ни теб ни гостите ти
    май и не ми трябва
    стига ми да прочитам по нещо от теб
    само да не е тъжно
    а това тук са си ваши работи

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. wal, сега ти ми напомни за Данка с това триене :(
      Ако ти е любопитно относно гост, ще си позволя да ти го представя, по-скоро той сам да се представи, де цък тук :)
      A там, покрай него, ще намериш и Зори, и мисля, че ще ти допадне при тях :)
      пак цък

      Изтриване
  25. http://www.youtube.com/watch?v=ZRip9M3qb-Q
    лекичка на всички

    ОтговорИзтриване
  26. Е-е-е, тук се изкефих на макс! Една от исторически най-важните за мен групи с една от най-важните за мен песни! Браво, поздрави за линка! (не мислех, че в наши дни това се слуша, ама честно!). Задължително за гледане е и това изпълнение на живо на тази песен: http://www.youtube.com/watch?v=jV2Ww9E3BXM&feature=related Когато гледах този концерт LIVE (лайф, ама по БНТ, де) преди 20 г., открих нов смисъл на думата "саксофон". Уникално надсвирване, с ефирна лекота, привидно непринудено, с безкрайна любов към музиката и феновете...! И без изключение смятам, че това е (може би) най-добрата продукция на тази група.

    Но... да не се отплесваме, думата беше за растителността по главата. (забавно, точно Марк е доста плешив :)) Та като украса към поста си мисля, че е подходящо: http://www.youtube.com/watch?v=rnCNDhBccyo&feature=related

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами аз си признавам, че не съм особено добре запозната с цялостното творчество на Стрейтс. Ако трябва пък съвсем честна да съм, открих колко много ме кефи Sultans of Swing покрай System of a Down, с чието цялостно творчество съм доста по-добре запозната :D и като слушах това http://www.youtube.com/watch?v=8oaTrE6EMho установих, че тая песен страшно ме радва и всъщност, оригинала ме радва доста повече, понеже наистина е хиляди пъти по-добър и така...
      "Коса" е страхотен филм!

      Изтриване
  27. извинявай,исках само да поизсчистя малко коментариите от моите глупости
    а от "данка" и дума не схващам
    така ,че място за сравнение няма
    и защо е трила незнам
    просто тук съм по погрешка
    моята е съвсем друга
    ае......

    ОтговорИзтриване
  28. nyamam kosata na A., no interesno za chadyra i az go mykna po syshtata prichina...makar i tuk kydeto da sym toi da e nai-bezpolezniyat instrument pri dyshd, tuk ima navika da vali vertikalno i sys i bez chadyr si mokyr..ne znam zashto narichash teksta grafomanski, za men neshtata ,koito pishesh ne sa lisheni ot smisyl,a tova e mai grafomaniyata...

    ОтговорИзтриване
  29. prochetoh v komentara na val po-gore moeto ime, ne znam zashto se spomenava, ne mi se chetat komentarite...no po kakvato i prichina da se spomenava, mislya ne dylsha obyasneniya nikomu za nishto i bez drugo nikoi tuk ne se interesuva koya sym i kakvo mislya ili kakvo sym iskala da kasha:-)

    ОтговорИзтриване
  30. e, vse pak zachetoh 2-3 komentara,az da propovyadvam moral...e, tova e prosto absurdno, no vseki ima pravo da si izmislya vsichko za men, nyama problemi:-)

    ОтговорИзтриване