17.04.2013 г.

За науката, животът и, разбира се, творецът в мен. *

Като бях малка, исках да стана библиотекарка, космонавт, писателка, художничка, археолог и знам ли още какво, обаче сега вече не искам. Сега искам да стана учен! И това го искам всеки път, когато чета новини и попадам на статия за поредното 'откритие' на 'учени'. Най-често тези герои са 'британски' и е абсолютна мистерия къде, аджеба, развиват своята забележителна научна дейност, водеща до все по-епохални открития. 
Днес желанието ми да стана учен като порасна беше провокирано от следната статия:
Айде бе! - възкликнах аз и изпаднах във възторг от тази новина. После се просълзих от умиление пред напредъка на човешкия гений и реших, че ТРЯБВА да подпомогна развитието на изследванията на тези учени. Ще ги спонсорирам, реших. Край, вече никаква благотворителност, никакви излишни разхитителни покупки, нищо. Ще спонсорирам тези учени. И следващия път, когато прочета в новините "Учени откриха, че 87% от мъжете и 94% от жените след събуждане първо посещават тоалетната" ще съм щастлива, че и аз съм дала своя скромен принос към това, да могат въпросните учени да блъскат отрудените си  мозъци над вечните загадки на Вселената, битието и мистериозните тайни на живота в комфортна среда, поддържаща добрия им дух и цялостния им тонус.  Йей. 

Снощи четох на племенника ми:
"Аника си мислеше дали в края на краищата не е по-добре да не живееш на този свят, а Томи се опитваше да си припомни дали изобщо съществува нещо наистина весело, но нищо не му идваше наум. Целият живот, общо взето, е пустиня, мислеше си той."**
След тези думи слушателят ми ме прекъсна. (Той ме прекъсва на всеки 3 изречения, всъщност, да обсъдим нещо от текста... а в повечето случаи илюстрациите, но няма значение.) Та... разсеях се... прекъсна ме с думите "А то всъщност целият живот е весел. Нали, лельо?"  
:)))
Не знаех какво да му кажа. Как да кажеш на един седемгодишен, че не е така. А и в крайна сметка животът е такъв, какъвто избереш да го виждаш. Доколкото зависи от мен, обещах си наум, той винаги ще вижда "целият живот е весел". 
После ми казва:
-Днес госпожата каза, че съм отличен по математика. И ще стана математик. 
После се умълчава за малко и добавя.
-А Ачо е отличен по български. Той сигурно ще стане българин.
И колкото и да ми е било тъжно и сдухано в момента, изведнъж осъзнавам, че то всъщност целият живот е весел. 
А днес понеже ме е 'скъсала' работата, седя и рисувам. На пейнт. С мишката. PAIN.t.
* Заклевам се, че нямам никаква представа къде точно трябва да има запетаи в заглавието. И дали въобще трябва да ги има.
**"Пипи Дългото Чорапче", Астрид Линдгрен
posted by: lunatique

4 коментара:

  1. Успех с науката и поне една: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ig_Nobel_Prize_winners :)

    Успех и с пейнт-а: http://www.youtube.com/watch?v=oS2f0pCehqc


    *бих отделил "разбира се" с тирета. Разбира се.

    ОтговорИзтриване
  2. Бих казала успех на науката с мене :) Щото не се знае кой кого...
    А с пейнта да успея...особено се съмнявам. Освен ако не инвестирам всичкото си празно време в тренировки. Но ми липсва муза за което.

    ОтговорИзтриване
  3. Хаха, това беше много весело. Отчасти де. И тъжно беше. Ама с тоя 'българин' много се смях! Гушкам те и да сте живи и здрави и ти, и племенникът ти! : )
    П.С. А с Пейнта, мога да заявя, уменията Ви са завидни. : )

    ОтговорИзтриване
  4. Ами...благодаря :)
    ПП - Пейнт-ът ми май не мисли така, щото тези дни нещо отказва да функционира. Мисля, че ме мрази :D

    ОтговорИзтриване