3.03.2014 г.

Мира и тайните на дамските чанти

Закъснява ми с два дни. 
Не страдам от опасения за евентуална бременност, понеже сексуалният ми живот е замрял от толкова отдавна, че не съм сигурна дали междувременно не са променили секса. Липсата на ореол около главата ми ми подсказва, че няма да съм и втората, след Мария... Така че не се притеснявам от това. 

Притеснявам се основно от количествата храна, които поглъщам, докато ме тресе предменструалния синдром, количествата цигари, които изпушвам, количествата сълзи, които изплаквам, при това без да има конкретна причина, или ако има, тя не е съвсем рационална.
Ето сега например. Дъвча пица, при това доволно (да, храната има вълшебното свойство да успокоява макар и за доста кратък период от време хормоналните недоразумения, вилнеещи из тялото ми в дни като тези) но само преди пет минути плачех. Докато дъвчех същата тая пица. Защото си я поръчах с люти чушлета. Именно заради лютите чушлета. 

Когато, обаче, отворих кутията, ме заля дълбоко разочарование - нямаше и следа от чушките. Седнах на дивана пред отворената кутия, облегнах се безпомощно назад и сълзите бликнаха от очите ми. Къде са ми чушлетата? Тоя свят е толкова несправедлив! Толкова много ли искам, да му се невиди! Само едни чушчици...Малоумници! Какъв идиот трябва да си, да предлагаш пица с люти чушки, и да забравиш да и ги сложиш... През сълзи хващам все пак едно парче от пицата и преживям тъжно, полу-примирена с тежката си участ и несправедливия свят. На третата хапка, обаче, сълзите ми рукват отново, този път не от тъга, а от факта, че чушка все пак има, не лютѝ, обаче, а боли и е нарязана и ловко скрита под кашкавала. Тъпанари! Как може да сложиш ТАКИВА чушки  в пица? Можеш да ги ползваш като оръжие за масово поразяване, да, ама за храна? Тоя свят е толкова смотан и несправедлив...

Уви, нито несправедливия свят, обаче, нито болящите чушки имат силата да ме накарат да спра да дъвча. А трябва, защото след два часа имам среща с Онзи. Чиито гуми надупчих с шилото за лед. Реши да ми се обади, все пак. С не особено голяма охота зарязвам пицата и се събличам. Между свалянето на блузата и дънките успявам да отхапя още една хапка, ей така, да не губя форма, после още една, докато събличам бельото си и в главата ми тайно се прокрадва мисълта "Ако си взема парче пица в банята, какво пък... никой няма да разбере..." Само че здравият разум неясно как успява да надделее и да ме убеди, че да ядеш пица под душа не е особено блестяща идея. 

Докато горещата вода шурти над мен, бавно, но с особена охота ме обзема една жизнерадостна паника. Какво ще му кажа като се видим? Ми ако не ме хареса? Ами ако аз не го харесам? Ами ако се изложа? На път съм да не ида на срещата. Къде-къде по-безопасно е да си остана у дома с пицата... Хващам четката и сешоара и десет минути след това ми се иска да хвана бръснача. Защото такава коса няма, просто няма! Опитвам се да и придам форма с армията от продукти за коса, които имам, но няма никакъв ефект. Никакъв. Разплаквам се и се връщам при пицата. След половин парче пица и все още с пълна уста се връщам пред огледалото твърдо решена да победя косата си. Успявам да си спретна нещо като небрежен кок, което не стои на главата ми така, сякаш крава е минала от там (и първо е пасла и преживяла косата ми, после...ок, знаете какъв е пътят на храната) и оставам почти доволна. Връщам се в банята, измивам си зъбите, понеже верно, че кой не обича пица, ама ако все пак стигнем до някаква интимност, не държа да създавам романтична италианска атмосфера на вкусовите му рецептори. После се гримирам набързо - малко спирала, малко червило, какво да направим като сме си естествено красиви - и започвам да се обличам. Блузката ми е в бледо синьо с деколте тип лодка, подчертава изящната  ми шия и нежната кожа на гърдите ми, както и самите тях. Те, от своя страна, по принцип са особено атрактивни, но тези дни поради онова, дето ме кара да ям и плача в синхрон и подред, изглеждат още по-впечатляващи. Фръцкам се доволно пред огледалото, убедена в безспорната си прелест, след което решавам, че по бикини не е удачно да се ходи на среща и измъквам от гардероба любимата си пола. Първият опит да я закопчея, обаче се оказва неуспешен. Както и втория, третия и всички след тях. Онова, дето издува гърдите ми в тези дни от месеца, издува и корема ми. Пицата също. Също и шоколадите, фъстъците, вафлите и кроасаните, които тези дни поглъщам досущ като черна дупка. Безспорната ми прелест рязко спихва. Започвам да се чувствам дебела, грозна и ужасна и решавам, че на никаква среща няма да ходя. Оня и без тва е задник. Сигурно. Ама ако не е? Ровичкам из гардероба и в крайна сметка измъквам чифт дънки, в които има някакъв процент еластан, успявам да се напъхам в тях и да ги закопчея. В анфас изглеждам прилично. В профил коремчето ми стърчи. Няма да му стоя в профил, решавам и хуквам да си търся чантата, защото закъснявам. Преди да изляза от къщи успявам да си гризна още малко пица, като се самоубеждавам, че точно днес няма да се целуваме. Тичам до спирката отсреща, където за мой късмет стои някакво подозрително такси, но в момента съм твърде притеснена, за да обръщам внимание на такива подробности. Поради което плащам 7, 80 за курс, който нормално струва 3-4 лева. Изпровождам шофьора на таксито с псувни, каквито и той едва ли знае, проклинам го на проверка от КАТ, ДАИ, СБА, БДЖ, БНТ, ООН и всички други абревиатури, за които се сещам в момента и хуквам към кафето, защото съм закъсняла с десет минути.

Онзи го няма. Решавам, че все пак ще го изчакам. Тъкмо да се успокоя малко. Поръчвам си безалкохолна мента и мляко с какао. Гледам през прозореца минаващите хора и търся лицето му сред тях. Изведнъж ме обхваща паника. Ами ако е бил тук и си е тръгнал? Започвам трескаво да търся телефона си, за да му се обадя, но не успявам да го открия. Верно, че чантата ми е с размерите на малка палатка, но аз имам голям стаж в откриването на неща опипом из нея. Ровя, навряна до кръста в дамската си чанта, но от телефона няма следа. Решавам да изсипя всичко на масата, така няма начин да не го открия. Точно когато обръщам чантата си с дъното на горе и по масата започват да дрънчат нещата, изсипващи се от нея, Онзи застава до мен.

- Чувал съм всякакви неща за дамските чанти. Любим ми е оня виц "Какво няма в една дамска чанта? Ред." Ама твоята...
В погледа му се чете някаква смесица от недоумение и възхита.
Опитвам се да спра да се чувствам неловко и казвам първото, дошло ми на ум и, разбира се, прочетено някъде из интернет нещо, свързано с тези прекрасни съоръжения - дамските чанти:
- Нали? Понякога като сложа нещо в нея, сякаш отива в Нарния. Толкова безследно и мистериозно изчезва. Ето, сега телефона ми...
Мисля, че той не ме слуша. Взрян е в абстрактния арт, който съдържимото на чантата ми е създало върху масата и ... не мога да разбера дали е потресен до дъното на душата си, или тихичко гъргори от възторг.  Когато и аз поглеждам по-обстойно на там, почти съм сигурна, че не е възторг.
На масата се намират разпилени: един брой розово портмоне, сгъваем червен чадър, пактче дъвки, блистер аналгин, дамска превръзка в кутийка, торбичка...ок, торба с около килограм мидички, събрани от плажа, вафла, която незнайно от кога е там, съдейки по изтърканата и опаковка, пакетче горещ шоколад, кубче зеленчуков бульон, капси за детски пистолет, празни кутии от цигари, пълни кутии с цигари, целофани от цигарени кутии, шест запалки (странно как все нямам запалка, когато ми трябва) тефтер, няколко химикала, безброй касови бележки, други хартийки с вече не съвсем ясен произход (успявам да различа все пак смачкано билетче, лист от тетрадка с някакви неориентирани драскулки и опаковка от малък "Фин млечен" шоколад), парфюмче, спирала за мигли, която аз знам, че е била "Буржоа", но вече не си личи, понеже е толкова охлузена, че няма и следа от каквито и да е надписи по нея, червило без капачка, седмѝца купа от тесте карти (която идея нямам как се е озовала в чантата ми) чифт чорапи с Финиъс и Фърб (чисто нови, да се оправдая, с етикетче) връзка ключове, огромна пластмасова гривна, кестен, калъф за телефон, без телефон в него, калъф за очила, без очила в него, очила, свободно реещи се из чантата, стотинки, свободно разпилени...около половин килограм, няколко смачкани банкноти, ключодържател-овца, ключодържател-Тардис, лейкопласт, крем за ръце и...
- Я виж какво дебне от тук... - прошепва той смаяно.
"Та-даааа! Подсъзнанието на психопата дебне от тук..." - си мисля аз, взряна в купчината неща, живеещи обичайно в дамската ми чанта.
Само че той измъква изпод всичко... чифт крака на кукла барби.
"Та-да-да-дааааааааа! Подсъзнанието на психопата-убиец!" продължавам да си мисля аз, виждайки някак отстрани себе си, изразена чрез съдържанието на така наречената ми дамска чанта.
- Ох, това е дълга история - казвам на глас.- Не ти трябва да знаеш.
Верно не му трябва да знае, но историята всъщност не е дълга. Даже не е история. Това са краката, ако трябва да сме съвсем точни - това е тазът с краката на първата ми кукла Барби, още от времето, в което такива не се продаваха почти никъде тук и ми беше подарък от някакви хора-германци, които вече не помня, приятели на родителите ми. Преди няколко години някак си успях да я счупя. После я напъхах някъде и после вече не помня да съм се сещала за нея. Какво прави долната и част в чантата ми, честно казано, нямам никаква представа.

Той държи тази мистична находка с двата си пръста за лявата пета и очите му се взират в моите. Не успявам да разбера, обаче какво се крие зад този поглед. Първо имам усещането, че ще избухне в смях, после изведнъж ме връхлита идеята, че точно сега, в този момент той осъзнава колко много не съм в час и всеки момент ще избяга през глава от кафето. От мен.

"Освен ако..." в главата ми шепне гласът на предменструалния синдром "...освен ако ти не избягаш преди него".  Изобщо не се замислям, нито чакам включване от здравия разум. Обръщам се и просто хуквам навън, зарязвайки дамската си чанта и психопатското ѝ съдържание. Той прави няколко крачки след мен, после се отказва. Ми да, за какво му е да преследва някаква луда... Когато притичвам край витрината на кафенето с периферното си зрение виждам, че той се е върнал на масата и събира нещата ми обратно в чантата. Единствената мисъл, която проблясва в главата ми е "Имам време да избягам!" Излизам на улицата и се оглеждам за такси. Отсреща точно има едно. Хуквам към него и около мен засвистяват спирачки и псувни. Отварям вратата, поглеждам шофьора, затварям вратата и хуквам обратно. Не че човекът беше страшен, просто се сетих как зарязах и портмонето си в кафето.

Спринтът ми продължава около 47 секунди. После просто задъхано се довличам до къщи. През целия път си мисля че Онзи вече е убеден, че съм напълно ненормална и вече никога няма да го видя. Шофьорът на таксито, от когото избягах, вероятно е убеден в същото. Както и персоналът на кафето. И десетината клиенти.

Изведнъж ново прозрение избухва в главата ми. Ми аз си забравих и ключовете на масата... Чувствам се напълно съкрушена и безсилна пред несправедливия свят и собствената си глупост. Очите ми отново се изпълват със сълзи и безпомощно рухвам на стълбите. Седя, рева и ми се иска да хлипам като петгодишна. Защо съм такова... Нещо!? За което даже няма дума! Защо? Защо вместо да си остана у дома и да прекарам почивния си ден в ядене на пица и гледане на сериали, съм тръгнала да се срещам с някакъв си Онзи? Ок, тръгнала съм... Ама защо тогава всичко се прецака, а? Защо? Защото този свят е  гадееееееееееееееен... Раменете ми се разтърсват от плач. Самосъжалението, което ме е обхванало, не ми позволява и за миг да допусна, че грешката не е в света, а в мен. И не е в съдържанието на чантата ми, а в това на главата ми.

Асансьорът спира на етажа ми и сълзите ми секват изведнъж. Не. Точно сега нямам нужда от въпросите на досадната си съседка. Но пък... ще ѝ кажа, че съм си изгубила ключовете и ще я помоля да прескоча през балкона ѝ в моя. И... какво... ще си стоя на терасата, щото вратата е затворена отвътре. Вратата на асансьора се отваря. Не, просто ще се престоря, че си връзвам връзките на обувките, докато чакам асансьора иии после ще изляза да намеря ключар. Изпитвам дълбоко вътрешно удовлетворение, че из главата ми все пак се намират и добри идеи и точно когато решавам да стана, някой сяда до мен. И не е съседката ми. Онзи е. Не казва нищо. Просто сяда до мен. И си мълчим. След около минута, която на мен ми се е сторила като час, час и нещо, той казва:
- Забрави си чантата.
Изобщо не знам какво да му кажа. Нито как да се държа. Леката загриженост в гласа му съвсем ме обърква. И за да не си проличи, какво друго мога да направя аз, освен да му се озъбя.
- Откъде знаеш къде живея? - питам с глас и тон, които свързани с разпарчетената кукла в чантата ми верно биха се вписали в профила на психопат-убиец.
- Няма за какво да ми благодариш. - казва той все така мило - С колата съм, беше ми на път и реших, че сигурно ще имаш нужда от нещата, дето са в нея... Или поне от някои.
Въпреки, че не се разсмива открито, усещам смеха в гласа му.
- Видях ти адреса в личната карта. Беше в портмонето ти.
Вече нямам никаква представа защо се разплаквам, но се разплаквам. Той стои объркан до мен, после ме прегръща през раменете и казва:
- Хайде да влезем вътре. Трябва да се успокоиш. - Отваря чантата ми, вади ключовете и продължава - Имаш нужда от нещо топло. Мога да ти предложа горещ шоколад - измъква пакетчето - или зеленчуков бульон - ръката му отново потъва в чантата ми и измъква от нея кубчето бульон.
И двамата избухваме в смях. Аз - през сълзи. Докато той отключва вратата, се облягам на стената и продължвам да плача и да се смея едновременно.
Влизаме вътре и той ми казва да ида да си измия очите.
Когато излизам от банята, той е успял да направи шоколада и бульона и да събере разпилените ми по пода дрехи, които зарязах там преди да изляза. За миг ми става неловко, но после се сещам, че все пак той познава всичко, което крие дамската ми чанта - нещо, което никой друг на света не знае и някак си се успокоявам.
- Избери си - подава ми двете чаши.
Избирам си шоколада. Той сяда с чашата бульон на дивана, съвсем небрежно си взема парче изстинала пица и пуска телевизора.
Сядам до него. Гледаме анимации, ядем пица и мълчим.
В крайна сметка може да се окаже, че не е задник. И е имало защо да отида на тази среща. Ама каква първа среща само... Еми... и нищо да не излезе от цялата работа, със сигурност ще ме запомни до края на живота си...

26 коментара:

  1. Уау, успех с Онзи и .... колко ми е познато това, само дето ми се случва всеки ден след раждането преди повече от година....
    Успех и горе главата...

    ОтговорИзтриване
  2. Ами... аз, като автор на този текст мога само да благодаря за коментара :) Останалото оставям на лирическата. С нея се припокриваме единствено в частта с поглъщането на несметни количества храна в периода на ПМС, изплакването на несметни количества сълзи пак по същото време ииии онова, дето се крие в чантите ни :D Останалото е измислица. Но щом предизвиква подобна реакция - детето в мен, което искаше да стане писателка е щастливо, много щастливо.

    ОтговорИзтриване
  3. Много се забавлявах :) Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  4. "За всичко си има логично обяснение, с изключение може би на футбола" - Тери Пратчет. Аз бих добавил и зеленчуковия бульон в дамска чанта към футбола. В смисъл, за другите неща си представих как може да са се озовали там. Дори за чорапите мога да направя обосновано предположение. Бульонът обаче ми се струва просто трансцедентален. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами, ще ти разкажа истинската и скучна история на едно кубче бульон в една дамска чанта - собственичката на чантата решава, че ще си вземе бульонче от магазина и ще си го направи в офиса. Но изпълнението на решението се свежда само до вземане от магазина. После бульончето остава в чантата за неизвестен период от време и бива открито чак когато собственичката на чантата реши да смени чантите. Тогава именно тя се сеща "Аааааа, тва щях да си го правя за обяд в офиса ... преди около месец и нещо..." :)

      Изтриване
  5. Лелей, добре, че не съм жена! Работата изглежда зле. Но все си мисля, че след като жените са устроени така, а мъжете - иначе и все някак оцеляват, значи нещата не са толкова зле. Друг е въпросът, че аз, например, имам чекмеджета с къде-къде по-странни съдържимости. (информация на ухо).

    Честит Осми март на всички жени, да не пропуснем!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ама чекмеджетата си ги държиш у вас, нали, не ги разнасяш месеци наред със себе си :)
      На ухо - в моята чанта редовно има лазерна ролетка и понякога, но не винаги... макар че като се замисля, доволно често - клещи. Освен всичко гореописано.
      Като стана дума за Осми март... Може ли да се възползвам от честитката ти и да споделя като как точно ме кара да се чувствам този празник? Ми... все едно е нещо като Хелоуин и всички жени са преоблечени като... жени! И мъжете трябва да им подаряват (поне) цветя, защото макар да липсва хелоуинското "лакомство или пакост", съществува едно такова негласно "цвете, или жална ти майка после". Не че не уважавам феминизма, но някак си лично на мен не ми се практикува. Така като се замисля, аз съм била жена и на 7 март, също и на 9, 10 и въобще - 365 дни в годината. Това, че няма кой да ме обича 365 дни в годината, съвсем не значи, че бих желала в някакъв единствен конкретен ден годишно да ме затрупват с цветя и лицемерие. Но това важи за мен. И, да, на празнуващите/празнувалите - честито.

      Изтриване
  6. Ей, няма угодия! :) Значи с празник - недоволни, ама без празник - още повече :) :) :). То цветето е повече заради уважението, нали, а за обичането например цветя не са нужни - там нещата се усещат по други начини.

    ОтговорИзтриване
  7. Да. То не че уважението е позволено веднъж годишно, ама карай. И за него пак не са нужни цветя, ама пак карай.

    ОтговорИзтриване
  8. Ако тва е документално, ще таковам у таковато. Пола? ПОЛА? Да ви се не види у мексикото, дето е при вазе... вечно лято, па и го набивай у очите на тия, дето са насред поле, минус 500 (минимум) само по тениска и добри пожелания... да ви...

    як текст иначе, липсваше сексу и средновековната баталия, ама останалото е вървежно (по-професионална критиката от таа - нема)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ти да не си някъде по Берингово море с тия температури? Сподели, щи пратя ушанка... Не е документално, не завиждай. Документално е само в частта с дамската чанта, макар да съм спестила цялата истина. Мерси за професионалната критика иначе :) Скоро ти гледах рисунките, бтв, мноу яки.

      Изтриване
    2. Ще ми се, там поне тюлени има. Из родната педерастия съм, ма чак тия дни доде некъф слънце, а тва тука още от трети март и ме бъгна и си викам махлииии (цензурирано ебаааааааа гу) нимой у тоа ветрилник, дека живееш да е толкоз топлина и гадост и се ядошвам и не слагам запетаи пред и-та. Кои рисунки, моме? Че напоследък цвъкам из доста места по мрежата.

      Оня текст за макьете също е як, ма да ти не трова всека статия тука ше го отнесеш целия. Целия критика разбира се. И последно: човек да ти не даде акаунта си у замундата, веднага ме слепустави, бази.

      Изтриване
    3. въх, с тва последното ма хвърли в дълбок размисъл по две направления - първо, верно ли си ми давал акаунта си в замунда, и второ - бива-може да съм разсеяна и да забравям какво ли не, ама ако верно първото се е случвало, тва мойту вече не е разсеяност, а остра форма на деменция.
      В девиантарт. Там наобикалям понякогаш, тая седмица често, да си свалям четки за фотошоп, щот станах виртуоз на пейнта и реших че е време да покорявам нови програми.

      Изтриване
  9. То па человек да не е фин сатирик му таковаш таковату у таковата. Нали беше плеснала некфи замундски простотии и липса на убарзуфание и си викам да се правим на собственику на тоа акаунт и ти да зацепиш и да отговориш духовито и да съ смеейм ся като нарезани тикви. Язък, иби, язък. Прекина комедията и й отсече краката. Бтв, я у девиант освен простотии и въджайни друго не пускам, та ся ме е стра (страх на български) да не е ти причим тежки травми с искуфстфуту ми.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Какви крака, направо главата ѝ отсякох на комедията. Ама пък верно се вцепених за миг и изпаднах в тежък размисъл.
      Имаш едни манга мацки дет се къпят, много ме зарадваха. А аз съм човек дет не се радва на манга. Водата на водопада с каква четка я направи? Аз си свалих някви четки за вода, ама с тях много хубава трева ми се получава. Искаше ми се да нарисувам езеро, обаче ся къдря ини поляни в несвяст...

      Изтриване
  10. И да те питувам, че е важно, къ се викаше по име оня твоя любимец илюстратор? Ако не се сещаш баш за кой питам, името му звучеше руско-българско, най-вероятно е узбекистанец :P, ева ли го къф е и беше нарисувал най-сладкото слонче на планетата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ми аз имам няколко узбекоподобно звучащи любими илюстратора, ама подозирам че Влад Герасимов? http://www.vladstudio.com/bg/home/

      Изтриване
    2. Баш он е, мега благодарности, ти си най-великото нещо на планетата, а манга мацките само голотията е от мене, останалото си го има у анимето... плюс чистене на цветове и пр. ама иначе си беше нарисувано. А иначе, съвет: научи се да рисуваш, нема четка, дето да замести умение. Този род четки са за създаване на текстура и замазване на чисто дигиталния елемент. :)

      Изтриване
    3. Ма аз рисувам! На пейнт! С мишката! И постигам това и това
      След упорит труд часове наред.
      С фотошопа постигам ей такива на, около безброй, за по 10-15 мин на картинка .

      Изтриване
    4. Ти каам, не е зле, верно, че е малко трудно да видя големогологърдите мацки, ама с достатъчно напиняне успевам.

      Изтриване
    5. Те са скрити из храстите и треволяците и в къщичките. И само истински напиняния успява!

      Изтриване
  11. Боже, беше като еликсир за душата ми!!!

    ОтговорИзтриване
  12. Хах. Това ме разсмя много пъти. Чудесно е. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Странно защо не мога да напиша коментар в собствения си блог. Пробвах не знам колко пъти и ... нищо.
      Та, за пореден път - благодаря :)

      Изтриване