18.11.2011 г.

Sodium thiopental

Зад думите ми няма нищо повече от собственото им значение... Когато казвам "дъжд", разказвам за дъжда в стъклата, за чадърите и мокрите листа. Ако когато казвам "дъжд", ти четеш "сълзи", това е защото четеш 'времето вътре в теб'. Не в мен.
С което си изказване заклеймявам онова противно и напълно безмозъчно "с това авторът иска да каже...". Авторът винаги казва това, което иска. И оставя на читателя свободата да чете, каквото му харесва. Вярвам, че процесът на писане не приключва с последната точка на текста. Този процес продължава толкова дълго, колкото текстът бива четен. Защото пречупвайки го през собствения си свят, всеки читател 'дописва' по нещо, макар и в повечето случаи - само за себе си.
В този ред на мисли - в мен поезия няма. Поезията е в света около мен. Аз само я записвам на хартия. Разказвам света такъв, какъвто го виждам. И го правя на един дъх. Няма текст, в който дъъъъъълго да обмислям и подбирам точната дума (за да звучи по-поетично, по-...де да знам как). Появи ли се, все пак, място, в което думата липсва - убивам текста. Поради неискреността му. Мразя да чета мъртви думи. (О, как е пълно, пълно с тях! Подбрани и нанизани синтетични перлички... гердан, с който ми се иска да се обеся...)
Не вярвам в ангели-хранители. Аз нямам... За сметка на това имам ангел-отмъстител. Понякога е твърде жесток. Или... не зная... ангелите-отмъстители си знаят правилата, аз не разбирам. Но когато казвам на някого, че не искам да ме наранява, е не защото не мога да се справя с болката. А е защото не искам да страда. (При достатъчно цинизъм бих приложила списък с контакти. С лицата, преживели близка среща от трети вид с моя ангел-отмъстител...Но и без това ми е тъжно за тях...)
Вярвам в Тройния закон. И го спазвам.
Във вените ми преобладава музика. Истинската. Единствената.
Имам проблем с доверието. Допускам хора до мен изключително трудно. Изключително. Но за сметка на това при най-малкия признак, че не им дреме за това, че съм им се доверила, изключително бързо им отнемам привилегията да им вярвам. Констатират промяна в поведението ми. И не знаят защо? Айде няма нужда... Доверявам се само по веднъж. А поведението, по принцип, е резултат на отношение. Не е сложно.
Не обичам хора, казващи "Аз съм толкова добра/добър..." Ако си, остави ме да разбера, а? Не че нещо, ама не вярвах, че котлона пари, докато не пипнах. (Мдам...не вярвам лесно.) Тъжно ми е за хора, разказващи за прекрасността си. Защото или е толкова незабележима, та трябва сами 'да отворят очите' на останалите за нея, или никой никога не им казва колко прекрасни са всъщност, или ... просто нарцисизъм. Но за последните не ми е тъжно. Да тъгуват сами за себе си. Вероятно умеят...
Обичам ябълков сок, ароматите и карираното десенче на Burberry, гривни, чай, мигът на свечеряването, романите за деца на Ерих Кестнер и Петте приказки на Валери Петров, блузи с голи рамене, шалове, мандарини, детството си, хората, на които мога да кажа "Извинявай, подръж за миг юздите на еднорога ми", да им подам въображаемите юзди, а те да ги поемат въображаемо, после да погалят еднорога и да извадят от джоба си захарче (въображаемо). Обичам стъклописи. И керамични пана. Не обичам особено много есента, нито зимата. Но обожавам дните, в които тези сезони преливат един в друг. Заради аромата. По-особен е някак. Обичам да се разхождам в библиотеки, между всички рафтове с книги... Чувствам се почти нереално, приказно и в съвсем друг свят. Обичам още хиляда хиляди неща, но ужасно ме мързи да ги изреждам, а и не виждам смисъл.
От пет дни съм с температура. (Оправдавам се пред себе си за този пост.)
Освен това той е поредното доказателство, че личните блогове са най-бързият начин да разкажеш на целия свят защо не си интересен на никого.

alice

5 коментара:

  1. Добра, добра, добра (чак нереална) - наистина ли те има?! (няма да казвам "поклон", продължавай да гъделичкаш сетивата ми, омайнице)

    ОтговорИзтриване
  2. I don’t want realism. I want magic!
    Vivien Leigh

    Всеки да го разбира както иска!

    ОтговорИзтриване
  3. ооо сродната ми душица боледува... чай и много любов винаги стоплят, ако не от друг - имаш ги от мен ! Иначе това за хората, които парадират с добротата си - човек, през последните дни само обяснявам на приятелки колко се дразня някой като ми каже "Аз съм много умен". Добре де мамка му, това сама ще го преценя... не е нужно да ми го буташ в очите... ужасно отблъскващо е ! Такива са хората... вечно се чувстват недооценени и изпитващи нуждата да се самоизтъкват, нищо ново. Това с еднорога ми взе сърцето просто, знаеш че такива вълшебства мен лично ме разтапят :)) Аз обичам аромата на книгите... на старите книги. Връща ме в миналото някак. Целувам те по челцето малка мравке :*

    ОтговорИзтриване
  4. "Отмъстителят" не е Ангел, нали знаеш... Или може би е паднал такъв.:)
    Всеки търси частица ОТ себе си в теб... Не в теб, а в твоите букви. Търси частица ЗА себе си. Всеки ги чете и с неговия глас (наум) ги НАМИРА.
    Дали АВТОРЪТ и ЛИРИЧНИЯТ ГЕРОЙ са едно и също лице... няма значение. Буквите ГОВОРЯТ. Ние отговаряме и става ДИАЛОГ, а това е красиво... :) Поне за мен.
    Толкова съм ДОВОЛНА, че те намерих ( буквите ти), че на моменти дори забравям за изподраните си крака (пътят до теб беше много трънлив).
    Черен лист с бели букви. Това си ти! И всеки избира дали да гледа между редовете (в черното) и да чете...(бялото)...Тук-там има и жълто :)
    Шапка (ха-ха, тез шапки) ти свалям за смелостта да пишеш. Да ни пишеш! И се чудя на своята... Да коментирам.
    Говориш за ДОВЕРИЕ... Какво е то?
    Вчера един познат ме попита какво е за мен ИЗНЕВЯРА? Дълго отговарях, защото за мен изневярата не е сексуален акт и не се дефинира с обмяна на телесни течности.
    ПРЕДАТЕЛСТВО и ЛИПСА ... на доверие... на внимание.
    После една приятелка ми каза, че НИКОГА не трябва да даваме вид, че имаме ЛИПСИ, защото ставаме уязвими... или трудни... На нея НЕЩО ѝ липсва... Отговорно е все пак... Предполага, че това НЕЩО ще трябва да се ДАВА!
    Какво е ДОВЕРИЕТО? Да кажеш ТАЙНА и някой да я запази?... Да се "разкриеш" и да не бъдеш "разкрит"? Да се покажеш СЛАБ и да не бъдеш СМАЧКАН?
    Аз имам доверие на ВСИЧКИ...и НИКОЙ не го е оправдал. Изневеряват ми! ВСИЧКИ!
    На това попаднах днес...

    Труден занаят е добротата.
    Труден занаят.
    Ако нямаш изворче в душата
    откажи се, брат.
    Ще се впие жадна в теб земята,
    с хиляди усти.
    Ако глътките добро пресмяташ,
    ще пресъхнеш ти.
    Ако чакаш някаква отплата
    тук или отвъд,
    само ще си прокълнеш съдбата
    тайно някой път.
    Ако ли пък продължиш нататък
    ти ще разбереш -
    щастието е в свободата
    да се раздадеш.

    Н. Захариева

    Аз зная, че съм ЛОША (или съм ДОБРО дете, което прави ЛОШИ неща ха-ха)... Всички хора (лошите) го знаем, просто се надяваме да ни се размине... Този път ;)
    П.П. Искам да се променя!
    П.П. Имам Ангел хранител... Искаш ли го?

    ОтговорИзтриване
  5. о, да, Светле, наистина ме има (за ужас...), досущ като един трън в...петата :D
    Веселина, а според мен едното никак, ама никак не изключва другото :)
    Валенце, ако знаеш с тази мравка къде ме прати...
    Между кориците на Фердо Мравката, разбира се. По едно време живеех там, в думите и май повечко в илюстрациите. Поздравче http://www.youtube.com/watch?v=xYSzWIX_67M (И ся се почва едно ровене в торентите да си намеря сеийките...ъм...трябва ли да се изчервя? Щот не се...) Колкото до умните, добри и прекрасни люде, дет не спират да ми навират в носа качествата си...ми някак получава се обратен ефект при мен - колкото повече ми го натякват, толкова по-малко съм съгласна с тях. Може би вярват в това, че скромността е за онези, дето нямат други качества, ама аз обичам да откривам качествата на хората сама. И точно аромата на старите книги е онова, дето прави библиотеките така приказни. И си знаех, че ти не само би подържала юздите на еднорога ми, със сигурност би попитала може ли да го пояздиш малко, и аз, разбира се, бих казала "Да!" и с обич бих гледала как препускате като вятъра :)
    Ани, може и да не е, а може и паднал да е. Но с мен още от ...бе от как се помня. Не е имало случай, от дете още, някой да ме нарани и след това да не му се случи нещо... не хубаво. Може да е лош ангел, ама поне ме пази от отмъстителност и таене на злоба. А може и изобщо да няма такъв, може би просто си действа Тройният закон. Не само за тези, дето вярват в него. Не само липсите ни правят уязвими. В момента, в който се споделим с някого, веднага ставаме уязвими, а нали знаеш какво казват за любовта - любов е дадеш на някого силата да те разруши и да вярваш, че няма да го направи. Което те прави не уязвим, ми... не знам какво.
    А ти...ти си добро дете, което прави пакости ;) Децата никога не правят лоши неща.
    П.П. Пък аз не искам да се променяш.
    П.П.П. Благодаря, но не. Достатъчно хора съм направила нещастни. Сега и ангели ли да почна... :D

    ОтговорИзтриване