15.04.2012 г.

Алиса и атомната авария

Някой беше дошъл тук, питайки Гугъл "как да не ни пука". Алиса не знаеше тогава. Сега вече знае. Не знае дали подсъзнанието може всичко. Разбра, че съзнанието може.
За да спре да ти пука, трябва да спреш причинената ти болка.
Мислиш, че е трудно.
Мислиш, че е невъзможно.
Плачеш почти непрекъснато, непрекъснато мислиш за това, пишеш за това, говориш за това.
Но така само подхранваш болката.
Тя е чудовище, хранещо се със сълзите ти, с изтерзаните ти мисли и думи, всеки написан текст я увековечава и я прави по-силна.
Алиса млъкна. Спря да мисли. Спря да пише. Спря да плаче.
При това съвсем съзнателно.
Усети как спира да бъде човек и става пещ. Нажежена до бяло.
Пещ за изгаряне на чудовища.
Сега не боли.
Сега е празно, безкрайно празно.
Алиса се чувства като Припят след Чернобил.
Някой ден животът ще се завърне.

alice

33 коментара:

  1. Прегръдки за Алиса :) И... методът работи. И е пусто, много пусто. Но и аз се надявам, че животът ще се върне. Когато наистина съм готова.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Когато и последните частици от радиацията ги няма...
      Четох някъде, че в Припят това ще е възможно след 900 години.
      Надявам се при нас да е по-скоро :)
      Но пък на мен в момента ми е добре така.
      сама на себе си...

      Изтриване
  2. Мога да ти помогна да си върнеш усещането че думите и доверието имат смисъл ... сега всичко е различно

    ОтговорИзтриване
  3. я слез на земята и се опитай поне веднъж да направиш нещо срещу подсъзнанието си
    а така се надявах да прочета нещо по различно в теб освен сълзите ти
    живота си е тук

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. wal, разбира се, че си е тук, както и на много други места, за които даже и не подозираме.
      И...съжалявам, че не пиша, за да сбъдна нечии очаквания.
      Пиша егоистично себе си и за себе си.

      Изтриване
  4. Мисля, че празнината е по-страшна от болката... Но щом се чувстваш добре, значи е по-добрият вариант за теб :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. зависи - ако бях къща с петна по таваните и олющени стени, и пукнатини по пода и изпочупени стъкла, биха ме изпразнили, за да ме ремонтират :) Понякога празнотата е необходима, за да се върне вътрешната чистота и хармонията и за да се освободи място за нови неща. Болката е някакъв отпадък, който трябва да бъде изхвърлен.

      Изтриване
  5. Добре де ,съгласен съм с метода
    но с това съзнателно да спреш да ти пука
    и да се превърнеш в "пещ"( баси...как си го казала)
    и да остане празно и пусто,направо пък си е страшно
    особенно ,това мълчание
    някъде сигурно има грешка
    иначе каква надежда за живот
    и с мълчание ,какво ще се реши?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. много неща, в случая ще се решат с мълчание :)
      Няма грешка. Както казах - болката е чудовище, което аз храня с думи, мисли, сълзи и т.н. Оставям това чудовище да умре от глад и тва е. За празното и пустото виж горния коментар.
      Животът винаги се връща там, където го е имало, след като районът стане чист. Иначе ако остане когато не е годно за живеене, я оцелее, я не. Евакуация съм наложила в момента. Когато всичко е ок, ще се върне.

      Изтриване
  6. Сетих се за "Градът на кладенците" от Хорхе Букай...

    http://www.izvorite.com/smf/index.php?action=printpage;topic=2629.0

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Именно :)
      И аз не мисля, че има начин само да трупаме. Без значение кладенци ли сме или хора, без значение какво трупаме. Понеже...де да знам дали количествените натрупвания водят до качествени изменения, ама при всички случаи водят до някакви деформации. Ми се струва. А една деформация не винаги е добра.

      Изтриване
  7. Незнам ,защо но точно когато с мен се получи нещо то същото и при теб се случва търся да на меря и аз решения но това дето си го написала в по горния коментар някак си не го разбирам или по точно не искам така да го разбера
    знаеш ли аз никога не се отказвам от думите ,съгласен съм ,че няма смисъл от празнослвовие но когато искаш да чуеш някой или да го разбереш болката мисля по лесно ще се подели а така всичко си остава или в единия или в другия
    добре по умна си..........?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. не, wal, не съм по-умна. И съвсем не твърдя, че това, което е добро за мен, е добро за всички. Смисъл има да се говори, разбира се. Но само когато се води диалог. Когато има кой да те чуе и иска да те чуе. Няма смисъл да седя и да нищя с приятелката ми, например, или да оревавам чрез това място тук целия интернет колко много ме е боляло, щото еди-си-какво. По-безполезно занимание от това - здраве му кажи... И именно то не би ме освободило от каква да е болка, даже напротив, би я усилило. Защото думите имат сила, за която твърде малко хора подозират. Казаните думи са сила, написаните - още по-голяма. Аз не искам да правя болката си силна. Искам да я махна, за да мога да продължа напред.

      Изтриване
  8. Празнина,пустота ,мълчание
    не може да е добре ,който и да е
    освен ако не сме ХОРА
    или си живеем в друг свят
    съжалявам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А според мен не можеш да категоризираш така, съдейки единствено по себе си.
      Но си прав, да, аз донякъде си живея в друг свят, но изобщо не ми пука за това. Той е доста по-хубав от така наречения истински.
      Мисля, че 'празнина, пустота, мълчание' плашат повечето хора, защото зад тези думи те виждат самота. Не зная защо да си сам е толкова страшно. На мен не ми е. В смисъл, да си сам не значи непременно да си самотен. На мен ми е най-самотно когато съм сред много хора, например.
      Както и да е, всъщност.
      Пак казвам - не съм открила нито някакъв широкоспектърен антибиотик, който изтребва бактериите на всички видове болки, нито искам да го наложа на някого. Виж, има хора, които пият за да не ги боли, например. Аз изобщо не вярвам в ефикасността на техния метод, но ако за тях е ок така?
      В момента аз имам нужда да бъда празна. Такава необходимост изпитвам. За себе си, само за себе си, обаче... Ако за теб това не е начин, просто не го прави, не съм написала този текст с цел да карам който и да е да прави каквото и да е.
      Просто затихни за мъничко в себе си и се опитай да се чуеш - от какво имаш нужда. И ще разбереш кое е най-доброто за теб :)

      Изтриване
  9. става въпрос за двама
    поучаваш ме ,това ми харесва но не съм съгласен
    опита ли всичко аз трудно се отказвам докато не разгадая къде грешим
    трябва ли винаги най доброто само за себе си да търсим
    опита ли да разбереш другия или бързаш да се затвориш да се самонакажеш
    а болката убеден съм сами си я създаваме
    да затихна аз?
    :)ей това ми кажи как става
    и не съм срещал някой да иска за себе си "празнина"НЯМА ТАКИВА
    сетих се как и колко пъти сме се карали между мъже спорили сме сърдили сме се и пак оставаме най добри приятели а защо ,когато с жена стане така всичко е фатално,каква е грешката има нещо недовършено, неразбрано
    но става твърде дълга и не е за тук
    ае........
    думи ,писания разни :(
    един поглед или жест е повече даже миг време
    а то не лекува

    ОтговорИзтриване
  10. wal, съвсем не се опитвам да те поучавам
    колкото хора, толкова истории
    не знам какво е при теб и не мога да взема отношение
    зная себе си
    това е

    ОтговорИзтриване
  11. малко си и инат
    това е
    :)
    разсмиваш ме
    спирам

    ОтговорИзтриване
  12. аз че съм инат, не е лъжа, но в случая инатът ми го няма. Не зная кое определяш като инат - това, че не съм съгласна с теб ли? Различните мнения не са проява на инат, а на различни възгледи, светогледи и т.н.
    Освен това, това, че не споделям мнението ти, не значи че не го приемам. Нито че искам да наложа своето.
    Но ето, поне те разсмях, все някаква полза е имало :)

    ОтговорИзтриване
  13. Добре,не за мненията ни става въпрос
    знам ,че и обичаш по своя си начин
    но все ми се прокрадва мисълта ,че е нещо като "да обичаш на инат"
    приятен ден :)

    ОтговорИзтриване
  14. wal, идея нямам какви мисли ти се прокрадват, нито защо ти се прокрадват, след като нито ме познаваш, нито си наясно как изобщо обичам, но това, че все пак имаш мисли е добър признак, ми се струва.
    Освен това ако си наясно как се обича по стандарт, вземи сподели със света, моля те... Щото тук и аз, и другите момичета се опасяваме, че обичаме по някакви наши си начини, дето не се вписват в нормите. Та, ако си наясно как се обича "правилно", не по наш си начин - бъди така добър да осветлиш умовете ни, дано в крайна сметка и ние се научим да обичаме правилно и следващия път когато обикнем някого нещата вземат да се случат, а...

    ОтговорИзтриване
  15. тук пишеш "себе си и за себе си"
    усетих ,че пак ще те подразня
    за кой ли път
    пък и отворихме теми дето няма как да се напишат тук
    за всичко друго замълчавам
    и се извинявам на всички
    ае............

    ОтговорИзтриване
  16. Няма за какво да се извиняваш. И не мисля, че има тема, за която не може да се пише тук. Не си ме подразнил ти, само част от изказването ти :) Произнасяш се така, сякаш не просто ме познаваш, ами ме познаваш така, както малко хора ме познават. Това е.

    ОтговорИзтриване
  17. я ела да те набия на един белот

    ОтговорИзтриване
  18. nachaloto mi haresa mnogo...vsichko zavisi ot nas , pregryshtam te po moemu ''neprinceshki''...

    ОтговорИзтриване
  19. мм.. малко психотерапевтичен коментар, но не знам вече какво да правя :D странно ли е, че аз примерно предпочитам да изживея 7 петъка в безсъние и терзания, от колкото 17 съботи в празнота ? чудя се наистина... може би просто мразя да съм празна, винаги ме е убивало (заедно с неведението). Май съм мазохист :( предпочитам да ме боли от колкото да не чувствам нищо... не е ли по добре да изживеем болката, да я преживеем и да се отдадем на последвалата я любов (примерно)... Не бъди празна принцесо. Не ти отива на розовата диадема и блестящите пантофки с пухче. Запази си поне едно блясъче в теб, едно камъче, мънисто, което да ти напомня, че нещо в теб свети. Цункам

    ОтговорИзтриване
  20. свети в мен :)
    винаги се намира какво да свети.
    Но просто има моменти, в които искам ИСКАМ тишинамракпокой НЕживот. Едно малко умиране, за да мога да се родя отново. Иначе си цикля в омагьосания кръг по няколко вечности :D
    :*
    До книжките все не ми стига ред с настоящото ми ежедневие, но не съм забравила, само дето изчезвам преди спиди да отворят и се прибирам след като вече им е свършило раб. време. А те си стоят и чакат :(

    ОтговорИзтриване
  21. не се тревожи, на мен ми е достатъчна цялта саможертва твоя за намирането им :D :* разбрах те иначе какво имаш предвид... аз за всеки случай ще пазя Страната, та ако решиш случайно някой ден да се върнеш, да ти е топло и подредено тук :)

    ОтговорИзтриване